Beeld

Welkom bij

Mijn eigen etiket!

De krullenkop! Ik heb een eigen etiket mogen ontwerpen voor de vaardigheid Beeld. Deze is hiernaast te zien!

Lees hier beneden hoe de Krullenkop is ontstaan.

Hoe is de Krullenkop ontstaan?

Wat is de Krullenkop? Mijn naam is Ilse de Laat, iedereen kan mij gelijk herkennen aan mijn krullen! Vandaar dat er ook altijd over mij gesproken wordt als ‘het meisje met die blonde krullen’. Hierdoor is de naam Krullenkop ontstaan!

Doelgroep

Ik wilde een biertje creëren voor een jongere doelgroep, voornamelijk vrouwen omdat er altijd nog een taboe hangt om vrouwen die bier drinken.

Waarom een blond biertje?

De Krullenkop is een blond biertje, ook dit leidt naar mijn blonde krullen. Toen ik mijn blonde Krullenkop vorm moest gaan geven kreeg ik al gelijk een aantal ideeën. Zelf hou ik van vrolijkheid, kleur maar ook houdt ik ervan als ziet dat iets handgemaakt is.

Zelf ontwerpen

Ik besloot mijn logo van de Krullenkop van begin tot eind zelf te gaan ontwerpen en tekenen. Van papier, naar de Ipad tot aan de computer. Het getekende cartoon idee vond ik toepasselijk aan dat het echt iets met jezelf te maken moest hebben. Zelf teken ik namelijk vaker via de Ipad en maak ik lijntekeningen van andermans foto’s!

Uitstraling

Wat ik als De Krullenkop wil uitstralen is een lekker blond biertje, geschikt voor elke vrolijke en gezellige gelegenheid. Alleen of met vrienden! Verkrijgbaar ik cafés, supermarkten, festivals maar ook op de terrassen door heel Nederland. Het biertje is voor elke leeftijd geschikt (18+) maar voornamelijk ontworpen voor de jong (vrouwelijke) volwassenen.

Verkoop en inspiratie

De naam Krullenkop is een Nederlandse naam die in elke provincie kan worden toegepast en worden verkocht. Ik heb mijn inspiratie vooral van het bekende merk Blond Amsterdam. Een opvallend merk met een groot imago, dit merk heeft geen omschrijving nodig je ziet gelijk waar het van is.

Huisstijl

Het bedenken en ontwerpen van het etiket ging in verschillende stappen, ik moest een eigen huisstijl gaan creëren. Dit word mijn visuele identiteit. Het moet opvallend en herkenbaar zijn! Het moet gelijk een gevoel oproepen.

Ik heb gekozen voor organische vormen, menselijke vormen. Rond, vloeiend, grillig, natuurlijk, vriendelijk en spontaan! Dit past bij het merk en ook bij mij als ontwerpster. Mijn biertje moest geen zakelijk product worden maar een biertje die je op een spontaan en gezellig moment drinkt!

Ik gebruik opvallende kleuren, vooral kleuren die door andere merken nog minder worden gebruikt zodat het biertje opvalt in de schappen. Lila komt voornamelijk naar voren, deze kleur staat voor kracht, vrouwelijkheid en betrokkenheid. Deze elementen passen perfect bij mijn doelgroep!

Ik gebruik een dikker lettertypen, deze is ook wat speelser! Dit vindt ik passend bij de stijl van het getekende logo.

In het logo zijn ook nog kleine hartjes en sterretjes, deze hebben geen specifieke betekenis maar dragen vooral bij aan de vrolijke sfeer van de Krullenkop!

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag